Het Lichaam van de Toekomst
- De doelgroep
- Leisure - Leisure
- De uitdaging
- Een breed publiek inspireren, educeren én wetenschapscommunicatie tot bij het publiek brengen in het kader van FTI Leuven.
- Het resultaat
- Een interactieve pop-upinstallatie op het Martelarenplein dat 24/7 te ontdekken valt.
Het Lichaam van de Toekomst was een samenwerking met Health House en Leuven MindGate. Door mensen te informeren en te verbinden, geeft Health House mee vorm aan de toekomst van gezondheid en zorg. Leuven MindGate is dan weer een ledenorganisatie die de internationale voortrekkersrol van de Leuvense Innovatieregio op het vlak van gezondheid, hightech en creativiteit in de verf zet.
Van een experience center naar een interactieve opstelling
Voor Health House bouwden we jaren geleden al een interactief experience center waardoor we ook deze uitdaging aangingen samen met hen en Leuven MindGate. Samen dachten we na over een haalbaar concept qua timing, budget, oppervlakte én locatie. De opstelling stond namelijk buiten en op een druk plein.
Collega Sofie zat samen met de verschillende partijen, ontwierp de interactieve opstelling en onze engineers bekeken wat mogelijk was op technisch vlak. Van zodra er een finale ‘go’ kwam op het concept en de haalbaarheid, was het aan onze developers. Zij goten de vijf uitgewerkte verhalen in ons softwareplatform Xperify om het geheel interactief te maken. Wij stonden in voor de algemene projectcoördinatie en werkten nauw samen met onze contentpartner yondr.
Na de concept- en ontwerpfase was het tijd voor de uitvoering. Om de installatie on-site vlot te laten verlopen, bouwden we de opstelling na bij ons op kantoor. Dat maakt het mogelijk om samen met de klant door een demo van de beleving te gaan, verschillende testen uit te voeren en om nog te kunnen finetunen tot het beste resultaat.
En dan was het tijd voor de opbouw on-site. Het resultaat? Een interactieve pop-upinstallatie die de aandacht trok van elke passant op het Martelarenplein in Leuven.
DeepScreen technologie zorgt ervoor dat de video echt tot leven komt en dat de digitale content helemaal binnenkomt. Een levensgrote holobox, een outdoor touchscreen en lichtsturing maakt de beleving compleet. Bezoekers ontdekten aan de hand van vijf interactieve verhalen meer over ons leven in de toekomst. De installatie was 24 op 7 te bezichtigen, voor tien dagen lang.
Maar liefst 7500 mensen kwamen langs op het Martelarenplein en leerden bij over Het Lichaam van de Toekomst. De opstelling verhuisde daarna nog eens naar het slotfestival van FTI and& in Antwerpen waar 30.000 bezoekers op af kwamen. Het Lichaam van de Toekomst trok ook de aandacht van de pers, sommige journalisten beschreven het als ‘de blikvanger op het innovatiefestival’.