Referenties

Beaulieu International Group

De doelgroep
Corporate - Experience Centers
De uitdaging
Eén samenhangende beleving voor verschillende merken met of zonder tastbare producten.
Het resultaat
Een immersief experience center met de USP’s van elk merk in verwerkt.
Experience center Ocular BIG 20

Van een traditionele showroom naar een interactief experience center

Beaulieu International Group (BIG) is een internationaal familiebedrijf dat vloer- en materiaaloplossingen ontwikkelt om de kwaliteit van leven en werken voor elke generatie te verbeteren. Het bedrijf besloot om af te stappen van het klassieke showroomconcept en koos ervoor om maximaal in te zetten op beleving. 

Technologie om een doel te bereiken

Het doel was om één interactief experience center te creëren waarin alle afdelingen van Beaulieu International Group zijn verwerkt. Sommige merken hebben veel tastbare producten, terwijl dat bij andere niet het geval is. De grootste uitdaging was om die allemaal samen te brengen en toch te zorgen voor één samenhangend geheel. 

Om tot dat resultaat te komen, organiseerden we verschillende workshops met alle afdelingen van BIG. Met alle verzamelde informatie gingen we aan de slag en werd er een witboek en een masterplan opgesteld. Op die manier was het mogelijk om de juiste keuzes te maken op vlak van hardware en kon onze partner Yondr starten met de uitwerking van de content. 

Bij Ocular zetten we technologie altijd in om een bepaald doel te bereiken. In dit geval: om klanten zowel te informeren als te inspireren en om ze het verhaal van BIG echt te laten ervaren. Alle hard- en software staat ten dienste van de boodschap die verteld moet worden en versterkt de ervaring. 

“Ocular was onze partner in dit project voor de realisatie van alle hardware in het experience center. Ze reikten ons de nodige tools aan om de interactieve ervaring die we in gedachten hadden ook daadwerkelijk te creëren. Daarnaast zorgden ze voor een CMS-platform waarop we onze content kunnen beheren."

— Karel De Meester, Content Strategist at Beaulieu International Group

Het resultaat: een immersief en interactief experience center

Elk merk heeft zijn eigen zone in het experience center. We vertrokken telkens vanuit de USP’s van het merk en het doel dat ze wilden bereiken. Tastbare oplossingen worden gecombineerd met digitale ervaringen. Zo kunnen bezoekers het sportgras van BIG testen en ervaren in de Sportbox met 180°-projectie. In de immersieve ruimte van Beauflor gingen we zelfs nog een stap verder: er wordt zowel op de vloer als op twee muren geprojecteerd waardoor het lijkt alsof je in een gloednieuwe omgeving terechtkomt. Bezoekers kunnen ontwerpen meteen visualiseren en ontdekken hoe een vloer eruitziet in bepaalde omstandigheden. Daarnaast werd er gebruikt gemaakt van RFID-tags die bepaalde content activeren of extra informatie prijsgeven.

De reacties zijn unaniem

Karel De Meester: “Mensen die onze showroom al hebben bezocht, zijn onder de indruk van het niveau in het experience center. Klanten zijn geprikkeld om rond te kijken en meer te ontdekken over Beaulieu. Externe partijen nemen bovendien contact met ons op om ons te bezoeken en inspiratie op te doen voor hun eigen toekomstige experience centers.”

— Karel De Meester, Content Strategist at Beaulieu International Group
Experience center Ocular BIG 9 BIG experience center Ocular 2

Op zoek naar extra inspiratie?

Ontdek onze andere referenties hier.