Digitale Showroom

Maak het verschil in jouw digitale showroom

Unilin digitale showroom

Onderzoek wijst uit dat klanten steeds minder vaak langsgaan in een fysieke showroom. Ze informeren zich eerst via website, via sociale media, via hun netwerk, … voor ze de stap zetten om bij jou binnen te wandelen. Het is dus van groot belang om ze tijdens het bezoek aan jouw digitale showroom meteen mee te krijgen. Multimedia en technologie kunnen daar echt het verschil maken. Fysieke contactmomenten zijn schaars dus maak ze waardevol.

Wat is een digitale showroom?

Een digitale showroom is een fysieke showroom waar er via technologie en multimedia een totaalbeleving gecreëerd wordt. Er zijn wel degelijk tastbare producten aanwezig, maar die krijgen een extra dimensie dankzij het digitale aspect. Denk bijvoorbeeld aan een projectie die de werking van een bepaald product voorstelt, een videowall met testimonials, een touchscreen waarop bezoekers zelf meer ontdekken over jouw bedrijf, …

Joris ide showroom 17

Wat zijn de voordelen van een digitale showroom?

Je kan meer met minder. Je hebt minder ruimte nodig in jouw showroom en kan tegelijk veel gerichter en persoonlijker communiceren. De klant wordt niet overrompeld door een enorm aanbod, krijgt meteen relevante producten te zien, ontvangt meteen de nodige documenten, …

Bovendien verzamel je relevante data waardoor je de klant echt leert kennen. Je ontdekt als snel wat wel en niet werkt. Doordat een groot deel van de content digitaal is, kan je ook eenvoudig bijsturen.

Digital showroom

Hergebruik je content

Wist je dat het mogelijk is om jouw bestaande digitale content door te trekken in verschillende scenario's? De media die er al is kan je eenvoudig hergebruiken in een ander verhaal. Alle content zit namelijk centraal in ons softwareplatform Xperify van waaruit je verschillende devices kan aansturen en meerdere scenario's kan aanmaken.

Digitale showroom bij Classen
Referenties