Digitale Showroom

Maak het verschil in jouw digitale showroom

Unilin digitale showroom

Onderzoek wijst uit dat klanten steeds minder vaak langsgaan in een fysieke showroom. Ze informeren zich eerst via website, via sociale media, via hun netwerk, … voor ze de stap zetten om bij jou binnen te wandelen. Het is dus van groot belang om ze tijdens het bezoek aan jouw digitale showroom meteen mee te krijgen. Multimedia en technologie kunnen daar echt het verschil maken. Fysieke contactmomenten zijn schaars dus maak ze waardevol.

Wat is een digitale showroom?

Een digitale showroom is een fysieke showroom waar er via technologie en multimedia een totaalbeleving gecreëerd wordt. Er zijn wel degelijk tastbare producten aanwezig, maar die krijgen een extra dimensie dankzij het digitale aspect. Denk bijvoorbeeld aan een projectie die de werking van een bepaald product voorstelt, een videowall met testimonials, een touchscreen waarop bezoekers zelf meer ontdekken over jouw bedrijf, …

Digitale showroom Quickstep en Pergo
Referenties

Referenties

Concrete voorbeelden van digitale showrooms

De digitale showroom van Cebeo Brugge is een goed voorbeeld. Ze beschikken over een enorm ruim aanbod en vroeger was elk product ook fysiek aanwezig in de showroom. Wanneer klanten op zoek waren naar een lamp voor hun woning dan zagen ze door de bomen het bos niet. Bovendien was het voor Cebeo moeilijk om elk klantencontact op te volgen.

Daarom besloten wij om de showroom te digitaliseren en om klanten vooraf te laten registreren. Zo wist de verkoper meteen in welke richting ze zochten, welke stijl ze graag zien, … en kon hij gericht starten aan zijn bezoek. Alle producten zitten in een database en op het einde van het bezoek krijgt elke klant een gedetailleerd lichtplan en een offerte mee. Dat heeft een positieve invloed op het beslissingsproces en de verkoop.

Ook bij Van Hulle werken ze met een online tool waar bezoekers inspiratie kunnen opdoen en een afspraak kunnen maken voor de digitale showroom. Virtueel, digitaal en fysiek gaan hier hand in hand en ondersteunen elkaar perfect.

Wat zijn de voordelen van een digitale showroom?

Je kan meer met minder. Je hebt minder ruimte nodig in jouw showroom en kan tegelijk veel gerichter en persoonlijker communiceren. De klant wordt niet overrompeld door een enorm aanbod, krijgt meteen relevante producten te zien, ontvangt meteen de nodige documenten, …

Bovendien verzamel je relevante data waardoor je de klant echt leert kennen. Je ontdekt als snel wat wel en niet werkt. Doordat een groot deel van de content digitaal is, kan je ook eenvoudig bijsturen.

Digital showroom

Hergebruik je content virtueel

Wist je dat het mogelijk is om jouw bestaande digitale content door te trekken in een virtuele omgeving? De media die er al is kan je eenvoudig hergebruiken in jouw virtuele showroom. Alle content zit centraal in ons softwareplatform Xperify van waaruit je zowel fysiek, remote als hybride jouw verhaal kan vertellen.

Digitale showroom bij Classen
Ocular Globetrade 04 web

Schrijf je in voor een gratis workshop over interactie in jouw showroom