Referenties

Cebeo Experience Room

Jaar
2020
De doelgroep
Corporate - Digitale showrooms
De uitdaging
Een gepersonaliseerde showroom die de verkopers ontzorgt
Het resultaat
Digitale showroom voor Cebeo
Experience room Cebeo Brugge

De vraag van de klant

Cebeo is sinds 1922 de referentie in België voor elektrotechnisch materiaal. Met meer dan 50 filialen verdeeld over heel het land is het een gevestigde waarde. Voor de heropfrissing van het filiaal in Brugge droomde het bedrijf ervan om een statement te maken met een showroom die de klanten telkens opnieuw zou verbazen en die op technologisch vlak future-proof is. Het doel was om een persoonlijk, vlot en duidelijk bezoek te creëren voor de klanten. Daarnaast moest de showroom ook het werk van de verkopers vergemakkelijken.

Cebeo Brugge showroom Interactieve showroom Cebeo

Waarom Ocular?

Cebeo ging op zoek naar een partner die een totaalconcept kon leveren, van ontwerp tot installatie. Alexander Dewulf, CEO van Cebeo: “Door de ervaring die Ocular doorheen de jaren heeft opgebouwd, konden zij ons mooie en inspirerende concepten voorleggen. Bij ons draaide het om het creëren van een unieke en gepersonaliseerde ervaring voor de bezoekers in de showroom, waarbij vooruitstrevende technologie wordt gebruikt. Ocular bleek de geschikte partner te zijn om dat samen met ons uit te bouwen. We werkten samen een concept uit waarop we trots zijn. We bouwen er constant aan om zo het optimale resultaat te bereiken.”

“Door de ervaring die Ocular doorheen de jaren heeft opgebouwd, konden zij ons mooie en inspirerende concepten voorleggen.”

— Alexander Dewulf, CEO of Cebeo

Eerste uitdaging: klanten meteen wegwijs maken

“Wij hebben het geluk onze klanten een ruim aanbod te kunnen aanbieden”, vertelt Alexander Dewulf. “Maar soms zien klanten door de bomen het bos niet meer. Hen overrompelen met een overaanbod is helemaal niet meer van deze tijd en zorgt ervoor dat zij veel moeilijker kunnen beslissen.”

Daarom opteerde het bedrijf ervoor om klanten vooraf te laten registeren via de website. “Daar geven ze al hun interesses en voorkeuren aan. De showroom wordt dan volledig aangepast naar hun wensen, zowel fysiek als digitaal.”

Microsoft Teams image 61 Interactieve showroom Cebeo

Tweede uitdaging: een ultrapersoonlijke aanpak garanderen

“Wij wilden een persoonlijk bezoek geven aan onze klanten”, vertelt Alexander Dewulf. Ocular kon dat waarmaken door een flexibele showroom op maat van de wensen van de bezoeker in kwestie. “Door de digitale tools hebben wij toegang tot ons volledige aanbod en kunnen wij meteen tonen wat de verschillende varianten zijn van hun gekozen product. Tijdens het bezoek leggen wij alle info samen op de multidisciplinaire touchtafel en vullen wij de plannen van de woning aan met de gekozen producten.

De klant krijgt meteen een aangevulde plattegrond en gedetailleerde offerte mee naar huis. Door die flow is hij of zij in staat om snel en gerust een keuze te maken.”

Een nieuwe showroom is natuurlijk een investering waarvan je wil dat die zo lang mogelijk relevant blijft. “We kozen daarom voor kwalitatieve hardware en een softwaresysteem dat gemakkelijk aangepast kan worden om zo ons aanbod up-to-date te houden”, aldus Alexander.

Het eindresultaat: een interactieve showroom op maat

“Door de gerichte en persoonlijke aanpak tijdens het bezoek aan de showroom creëren we niet alleen een professionele en positieve indruk bij onze klanten”, vindt Alexander. “Onze verkopers kunnen ook veel vlotter werken. Tijdens het bezoek stellen ze het lichtplan op en kunnen ze meteen een gedetailleerde offerte versturen. Daardoor verloopt het beslissingsproces veel vlotter. We merken bovendien dat we elk bezoek beter kunnen evalueren. Dat zorgt er dan weer voor dat we toekomstige bezoeken kunnen optimaliseren. Onze verkoopcijfers zijn gestegen – voor ons is het resultaat dan ook top!”.

Experience room Cebeo Brugge

Op zoek naar extra inspiratie?

Ontdek onze andere referenties hier.