Joris Ide
- Jaar
- 2022
- De doelgroep
- Corporate - Digitale showrooms
- De uitdaging
- Een digitale laag toevoegen bij Joris Ide zodat ze hun klanten meteen gericht kunnen helpen.
- Het resultaat
- Een interactieve showroom waar klanten het volledige assortiment van Joris Ide kunnen bekijken.
Dit project toont aan dat we het niet altijd ver hoeven te zoeken. Zo hebben we hier om de hoek bij Joris Ide gezorgd voor een interactieve beleving. Deze internationale speler in de staalindustrie kwam via hun standenbouwer bij ons terecht voor de vernieuwing van hun showroom.
Verloop van het project
Bij de start van zo’n project zitten we eerst samen met de klant. In onze showroom of bij de klant op kantoor geven we dan verschillende demo’s, in dit geval vooral over ons softwareplatform Xperify. Na die meeting bekijkt de business consultant dan samen met een developer wat de mogelijkheden zijn. Op het einde van het traject stuurt de business consultant een aantal voorstellen door naar de klant en brengen we daarna één van de concepten tot leven.
Een digitale showroom bij Joris Ide
Om de showroom van Joris Ide te digitaliseren, hebben we eerst alle producten toegevoegd in ons softwareplatform Xperify. Wanneer het aanbod dan wijzigt, kunnen ze dit zelf updaten in het dashboard van het platform.
Naast de software, verzorgden we ook de hardware in de showroom. We installeerden er een 43-inch videoscherm en twee touchscreens van 55 inch.
Wanneer een klant aankomt in de showroom, ziet hij/zij meteen een welkomstscherm met algemene informatie op. Zo kunnen ze bij Joris Ide hun klanten meteen welkom heten. Alle content kan bovendien gepersonaliseerd worden via Xperify. Zo kunnen ze het logo van hun klanten toevoegen, de kleuren aanpassen aan hun huisstijl, (andere) tekst toevoegen, …
Iets verder in de showroom staan twee grote touchscreens waarop klanten het volledige aanbod kunnen raadplegen. Via een menustructuur kan je door verschillende categorieën scrollen en dieper ingaan op specifieke producten. Zo vinden ze eenvoudig de meest relevante informatie. Het grote voordeel van een digitale showroom is dat het aanbod altijd up-to-date is.
Zelfs met een beperkte investering kan je dus een groot verschil maken!
Meubels door Sofie Vandenbriele van Bulik 2.0