Referenties

Globetrade

Jaar
2021
De doelgroep
Corporate - Digitale showrooms
De uitdaging
Het ruime aanbod van Globetrade op een unieke manier in de kijker zetten.
Het resultaat
Een digitale showroom waar de bezoeker zich in een andere wereld waant dankzij verschillende kijkboxen en een interactieve touchtafel.
Ocular Globetrade 04 web

Globetrade is een wereldwijde speler met meer dan 25 jaar ervaring in het ontwikkelen van promotieartikelen voor verschillende grote merken zoals Hasbro, Quick, Disney, etc. Ze klopten bij ons aan voor de technologie in hun nieuwbouwkantoor.

Hoe kwamen jullie bij ons terecht?

“We zagen online een referentie van jullie passeren en die trok meteen onze aandacht. Op dat moment waren we volop bezig met de voorbereiding van ons nieuw kantoorgebouw in het bedrijvenpark in Kortrijk. Ook Barco is daar gevestigd en zij waren net als verschillende anderen enthousiast over jullie samenwerking en zo ging de bal aan het rollen”, zegt Freddy Delagaye, Creative Team Manager bij Globetrade.

Wat is het uiteindelijk geworden?

“We zochten samen naar de meest geschikte oplossing voor onze inkom en showroom en jullie werkten een volledig concept uit: van ontwerp tot inrichting. Het eindresultaat is veel meer dan enkel hardware, het is een interactieve experience room waar we ons verhaal op een aantrekkelijke manier kunnen brengen. We kunnen bezoekers op sleeptouw nemen doorheen de wereld van Globetrade. De vele interactiemogelijkheden zorgen er bovendien voor dat bezoekers een stuk aandachtiger zijn. Dat is uiteraard een grote meerwaarde, zeker in combinatie met het softwareplatform Xperify waar we eenvoudig zelf de content in de showroom kunnen wijzigen.”

“We zochten oorspronkelijk enkel hardware, maar kregen een volledige belevingsruimte in de plaats”

— Freddy Delagaye, Creative Team Manager at Globetrade
Ocular Globetrade 13 web Ocular Globetrade 17 web

Wat was de grootste uitdaging?

“Het bouwen van zo’n experience room brengt sowieso uitdagingen met zich mee en zeker in het midden van een globale pandemie. Niet alleen was er een tekort aan materiaal, ook de planning was vaak een ramp door wijzigingen van andere partijen. Gelukkig waren jullie altijd heel flexibel, zo dachten jullie developers ook mee wanneer er bijvoorbeeld problemen waren met onze interne IT-systemen.”

Hoe zijn de reacties?

“We zijn nog volop bezig met de puntjes op de i te zetten, maar de eerste bezoekers zijn alvast positief. Zowel klanten als partners vinden het een leuke ervaring om zelf op ontdekking te gaan in de wereld van Globetrade.”

Ocular Globetrade 10 web Ocular Globetrade 03 web

Wat brengt de toekomst nog voor jullie?

“Het is de bedoeling om de mogelijkheden van Xperify nog meer te benutten. We willen de content en de tags voor onze object herkenning bijvoorbeeld verder personaliseren. In een ideale wereld hadden onze grote klanten al een eigen omgeving in de digitale showroom, maar wat niet is kan uiteraard nog komen. Daarin kunnen ze dan hun volledig portfolio verwerken. Wie weet binnenkort…”

“Achter de schermen zijn we bovendien volop bezig met een volledig nieuwe website en het grote voordeel is dat we de huidige digitale content perfect kunnen hergebruiken. De content uit onze showroom kunnen we vertalen naar onze site en dat is volgens ons een groot voordeel van Xperify”, sluit Delagaye af.

Bedankt voor de vlotte samenwerking, Freddy! We zijn benieuwd wat de toekomst nog brengt voor Globetrade.

Experience center Globetrade Ocular Globetrade 16 web

Klaar om in te zetten op digitale beleving?

Contacteer ons gerust vrijblijvend.