Buildwise
- Jaar
- 2022
- De doelgroep
- Corporate - Experience Centers
- De uitdaging
- Verschillende doelgroepen met andere behoeftes informeren en inspireren in één ruimte.
- Het resultaat
- Een interactief experience center waarbij de content eenvoudig te beheren is via onze software Xperify.

Enige tijd geleden klopte Buildwise (toen nog WTCB) bij ons aan met de vraag om een digitale ruimte te creëren voor hun doelgroep: bouwprofessionals. De uitdaging zat hem vooral in het feit dat die professionals andere behoeftes hebben.
Buildwise organiseerde in het verleden ook al inspiratietours, maar ze liepen daarbij al snel tegen enkele beperkingen aan. Enerzijds was er telkens nood aan een verschillend aanbod per professionals, anderzijds kregen ze niet alles voorgesteld aangezien bepaalde bouwtechnologieën vrij duur zijn, moeilijk verplaatsbaar of nog niet op de markt zijn. Dat maakte het vaak moeilijk om de complexe materie verstaanbaar uit te leggen.


De oplossing?
Een interactief en innovatief experience center waar Buildwise zowel partners als bouwprofessionals kan informeren, inspireren en ook opleiden. Dankzij verschillende toepassingen zijn ze in staat om de content te wijzigen per bezoeker en om ook complexe materie of dure/grote producten voor te stellen. De digitale elementen versterkten de fysieke producten/tools die in de ruimte aanwezig zijn.
En daar stopt de beleving niet. In het atrium van het gebouw kan Buildwise presentaties geven aan grote groepen, video’s tonen, demonstraties houden, …

