Van Hulle
- Jaar
- 2020
- De doelgroep
- Corporate - Digitale showrooms
- De uitdaging
- Altijd en over gericht advies voor de klanten van Van Hulle.
- Het resultaat
- Een online platform op maat dat 24/7 beschikbaar is.

Bij Van Hulle hadden ze een duidelijk doel voor ogen: “We willen onze klanten altijd en overal bijstaan met gericht advies.”
Overdag is de fysieke showroom bij Van Hulle open, maar dan zijn de meeste klanten aan het werk. Ze nemen vooral ’s avonds de tijd om na te denken over de woning van hun dromen. Bovendien zijn we allemaal druk bezig en past het dus niet altijd om meteen langs te gaan in de showroom. Daar wou Van Hulle een oplossing voor vinden. Het moest voor iedereen mogelijk zijn om gelijk waar en wanneer al inspiratie op te doen en de juiste informatie terug te vinden.


Bij Ocular kozen we ervoor om het fysieke te combineren met het virtuele, een hybride aanpak dus.
We besloten samen met de mensen bij Van Hulle om een virtuele tool te ontwerpen, gericht op hun specifieke behoeftes.
Het resultaat? Iemand die ’s avonds in de zetel begint te scrollen krijgt meteen gerichte informatie te zien bij Van Hulle.
Via een unieke code kunnen ze zich aanmelden op het online platform en kan de zoektocht beginnen. Elke potentiële klant kan zelf een bepaalde voorkeuren aangeven qua materiaal, qua stijl, qua kleur, … Tegels of vloeren die in de smaak vallen kunnen ze markeren als favorieten. De meeste online bezoekers slapen daar dan nog eens een nachtje over en willen hun definitieve besluit nemen nadat ze de vloer of wandbekleding gezien hebben. Tijd voor een bezoek aan de fysieke showroom dus en ook dat kunnen ze online inplannen.

Wanneer ze dan de showroom binnenwandelen, weten de verkopers al perfect wat ze willen. Ze weten waar hun hart sneller van gaat slaan en kan hen gericht begeleiden. Iemand die enkel interesse heeft in tegels hoeft geen massief parket te zien. De rondleiding verloopt daardoor bijzonder efficiënt. Dat werkt tijdbesparend voor zowel de bezoeker als de verkoper.
En daar stopt het niet. Ook in de fysieke showroom trekken we het digitale verhaal door. Van Hulle wil een interactieve totaalbeleving aanbieden, van begin tot eind. Van opzoekingswerk in de zetel tot de effectieve aankoop. In de showroom zijn daarom meerdere touchscreens aanwezig, elk met een configurator. Alles van parket, tegels en afwerkingen wordt dan ingelezen en geprojecteerd op groot scherm. Zo ontdekt de bezoeker zelf hoe een die ene vloer eruitziet in een bepaald interieur.


Moraal
van het verhaal: kleine aanpassingen maken een wereld van verschil.
Er zijn niet per se grote investeringen nodig om een interactieve totaalbeleving te creëren. Samen met Van Hulle vertrokken we vanuit wat de klant echt wil. Het online platform is daarom niet zomaar een 360°-showroom waar je als bezoeker niet veel kan doen. Virtueel, digitaal en fysiek gaan hier hand in hand en ondersteunen elkaar perfect.