LS Bedding - Ergosleep®
- Jaar
- 2021
- De doelgroep
- Corporate - Experience Centers
- De uitdaging
- Een bestaand en werkend concept nog beter maken.
- Het resultaat
- Een volledige 360°-experience in combinatie met de allernieuwste technologie voor een ultieme totaalbeleving.

LS Bedding is een referentie op vlak van slaapcomfort. Ze verdelen verschillende merken waaronder ook het premium merk Ergosleep®. Zoals de naam zelf al verklapt focust het bedrijf vooral op ergonomie. Ze vinden het belangrijk dat het bed zich aanpast aan het lichaam en niet andersom.
Al in 1985 gingen ze aan de slag met een eigen meetsysteem. Dankzij constante evaluatie en optimalisatie kwamen ze in 2008 als eerste en enige in België tot hun befaamde slaapcocon. Die interactieve installatie meet het lichaam van elke bezoeker en stelt op basis daarvan de ideale matras, het perfecte hoofdkussen en de meest geschikte bodem voor, ‘een bed volledig op maat’ dus eigenlijk. Ondertussen zitten er al ruim 580.000 (!) SLAAP-DNA®’s in de database van Ergosleep®.


Enige tijd geleden klopte LS Bedding bij ons aan om hun unieke beleving in een nieuw jasje te steken. Niet eenvoudig want het product op zich was al vrij goed. We besloten om het concept nog een niveau hoger te tillen en er een volledige totaalbeleving en 360°-experience van te maken. We combineerden de allernieuwste technologie zoals state-of-the-art sensoren met geavanceerde meettechnologie én het algoritme van het SLAAP-DNA® kreeg een upgrade. De beleving start van zodra iemand de winkel binnenstapt en gaat ook thuis verder.
Hoe werkt het?
De vertegenwoordiger neemt je als bezoeker op sleeptouw naar de cocon in de showroom. Daar overloop je samen een korte vragenlijst om inzicht te krijgen in jouw huidige slaapgewoontes. Daarna is het tijd voor ‘the fun part’: je neemt plaats op het meetbed van Ergosleep® in de cocon.
Terwijl er een video afspeelt over het belang van een goede nachtrust doet de cocon zijn werk en past de bodem zich perfect aan jouw lichaam aan. Tijdens die beleving zorgen de high-tech projectie en het gesynchroniseerde omgevingslicht voor een 'immersive experience' waarbij alles klopt, zelfs de geur.
Samen met de sfeer van een vertrouwde slaapkameromgeving zorgt dat ervoor dat een klant in optimale omstandigheden zijn of haar persoonlijk SLAAP-DNA® kan laten meten.
Na afloop stap je helemaal zen uit de cocon en dan is het tijd voor ‘le moment suprême’: jouw uniek SLAAP-DNA®. Je krijgt gericht advies op maat van jouw lichaam en zelfs ondersteuning bij de aankleding van jouw bed. En er is meer. Wanneer je thuiskomt merk je dat het rapport al in je mailbox zit en dat je het ook op de app van Ergosleep® kan bekijken naast andere relevante info.
Volgens onze verdelers resulteert de totaalbeleving ook werkelijk in meer verkoop.
— Bruno D’hont, Technical-commercial responsible bij LS Bedding


Hoe reageren de verkopers?
De opstelling in LS Bedding Maldegem is een proefopstelling, later dit jaar krijgen alle huidige cocons een upgrade. De eerste feedback is alvast veelbelovend.
“We geloven sterk in de kracht van onze slaapcocon. Idealiter bepalen we van iedereen die hier binnenwandelt zijn of haar SLAAP-DNA®. Het is wat ons betreft de enige manier om een goed en gefundeerd advies te geven. Volgens onze verdelers resulteert de totaalervaring ook werkelijk in meer verkoop”, aldus Bruno D’hont, Technical-commercial responsible bij LS Bedding. “De volledige installatie is bovendien gebruiksvriendelijk waardoor elke vertegenwoordiger zich vlot kan aanmelden en de experience kan begeleiden”, besluit Bruno.
Conclusie: een interactieve beleving maakt het verschil.
Bij Ergosleep® laten ze de cocon spreken en de bezoeker ervaren.