Accenture
- Jaar
- 2020
- De doelgroep
- Corporate - Lobby experiences
- De uitdaging
- Creatie van een unieke eyecatcher.



Accenture vroeg ons om een onvergetelijke beleving te creëren voor de inkom van hun nieuw kantoor in Tour & Taxis. Dat moet je ons geen twee keer vragen natuurlijk.
We staken onze koppen bij elkaar, lieten onze creativiteit de vrije loop en dit was het resultaat:


Een gigantische installatie aan het plafond dat reageert op elke bezoeker.
Crazy, right?
Ontdek hieronder hoe we dat voor elkaar kregen:
In elk scherm zitten drie kleine motoren. Zo kan elk scherm afzonderlijk kantelen in verschillende richtingen. Standaard speelt er een animatie af die gebaseerd is op onderstaand kunstwerk. Fun fact: het kunstwerk hangt ook effectief in de inkom van Accenture.

Bovendien detecteert een 360°-camera elke beweging in de ruimte. Wanneer iemand onder de installatie wandelt dan wordt er een effect afgespeeld die de persoon in kwestie volgt. Ondertussen kantelen de schermen in een subtiele golfbeweging. Bij elke bezoeker is de animatie dus anders. Het logo van Accenture verschijnt daarnaast willekeurig op de schermen.

Accenture kan de kleuren van de animatie zelf wijzigen, een video over alle schermen heen afspelen of het logo updaten indien nodig.