Blog

Van stage tot vaste job - kopie

Year
2021
Thuiswerk Ocular

Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Donec sed odio dui.

Stand up ocular Blog thuiswerk

De foto op kantoor werd genomen voor de huidige coronamaatregelen.

1. Interactieve belevingen werken

Belevingen blijven hangen, interactieve belevingen zijn onvergetelijk. Dat is net de kracht van een experience center: je betrekt de bezoekers actief in jouw verhaal. Mensen wandelen ook niet na enkele minuten opnieuw naar buiten, je krijgt hun volledige aandacht tijdens een vrij lange tijdspanne. Een gigantisch verschil met communicatie op je website of op sociale media waar alles enorm vluchtig is.

Het gezegde ‘al doende leert men’ is hier ook van toepassing. Door de bezoeker zelf aan te zetten tot actie zal hij beter begrijpen waar je het over hebt. Hij hoeft het niet zomaar van jou aan te nemen.

Ik had stiekem gehoopt om bij Ocular te kunnen blijven werken en was dan ook heel erg opgelucht toen ik een aanbod kreeg.

— Nicolas (CEO Ocular)
Hybride werking ocular

2. Content op maat

Die interactieve belevingen kan je bovendien volledig afstemmen op jouw bezoeker. In een handomdraai zorg je voor een persoonlijke ervaring met content op maat in een specifieke stijl. Dat werkt tijdbesparend voor beide partijen: jij kan meteen ter zake komen en jouw klant krijgt meteen de juiste informatie.

Bij Health House in Leuven zijn er verschillende verhaallijnen die wijzigen naargelang de bezoekers. Zo is er bijvoorbeeld het ‘Lazarus’ project in samenwerking met stad Leuven. Iedereen die een GAS-boete krijgt voor overmatig alcoholgebruik krijgt geen geldboete, maar de kans om deel te nemen aan een informatieve tour over de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. Een aanpak die werkt volgens de stad.

Mogelijkheden van een experience center

De mogelijkheden van een experience center zijn eindeloos.

De insteek is telkens anders, maar het doel blijft wel hetzelfde: de bezoeker inspireren en informeren. Wees gerust, ze zullen het bedrijfsbezoek of die productlancering niet snel vergeten.