Blog

Blogitem

Techpeditie Gent Vrijdag 6917 1024x683

Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Donec sed odio dui.

Experience room Siemens

Waarom kiezen voor een experience center?

1. Interactieve belevingen werken

Belevingen blijven hangen, interactieve belevingen zijn onvergetelijk. Dat is net de kracht van een experience center: je betrekt de bezoekers actief in jouw verhaal. Mensen wandelen ook niet na enkele minuten opnieuw naar buiten, je krijgt hun volledige aandacht tijdens een vrij lange tijdspanne. Een gigantisch verschil met communicatie op je website of op sociale media waar alles enorm vluchtig is.

Het gezegde ‘al doende leert men’ is hier ook van toepassing. Door de bezoeker zelf aan te zetten tot actie zal hij beter begrijpen waar je het over hebt. Hij hoeft het niet zomaar van jou aan te nemen.

2. Content op maat

Die interactieve belevingen kan je bovendien volledig afstemmen op jouw bezoeker. In een handomdraai zorg je voor een persoonlijke ervaring met content op maat in een specifieke stijl. Dat werkt tijdbesparend voor beide partijen: jij kan meteen ter zake komen en jouw klant krijgt meteen de juiste informatie.

Bij Health House in Leuven zijn er verschillende verhaallijnen die wijzigen naargelang de bezoekers. Zo is er bijvoorbeeld het ‘Lazarus’ project in samenwerking met stad Leuven. Iedereen die een GAS-boete krijgt voor overmatig alcoholgebruik krijgt geen geldboete, maar de kans om deel te nemen aan een informatieve tour over de gevolgen van overmatig alcoholgebruik. Een aanpak die werkt volgens de stad.

Health house experience

3. Relevante data en inzichten

Een ander voordeel van een experience center is dat je interessante data verzamelt. Je weet perfect waar je bezoekers op klikken (of tikken), wat hen aanspreekt, hoe lang ze bij een bepaald onderwerp stilstaan, …

Mogelijkheden van een experience center

De mogelijkheden van een experience center zijn eindeloos.

De insteek is telkens anders, maar het doel blijft wel hetzelfde: de bezoeker inspireren en informeren. Wees gerust, ze zullen het bedrijfsbezoek of die productlancering niet snel vergeten.

1. Bedrijfsbezoek

Corona gooide even roet in het eten, maar binnenkort kan het weer. Een rondleiding geven in real life, in een fysieke ruimte. Ook bedrijfsbezoeken kunnen dan opnieuw doorgaan en dat is goed nieuws.

Een interactieve rondleiding in een experience center laat nu eenmaal meer indruk na dan een bedrijfsfilm. Door de combinatie van audio, video en technologie creëer je een ultieme beleving die echt binnenkomt. Wedden dat je er boven de concurrentie zal uitspringen?

Het Vlaams Parlement bijvoorbeeld beschikt over een heus bezoekerscentrum waar je op een interactieve manier alles ontdekt over hun werking. Een bezoekje waard als je het ons vraagt!

Vlaams parlement experience centerjpg

2. Productlancering of nieuwe diensten

Lanceer je een uniek product of wil je een nieuwe dienstverlening op de markt brengen? Ook dat kan perfect in jouw eigen experience center. Bezoekers maken zo meteen kennis met het product of jouw service en ontdekken de voordelen zelf. Ze hoeven jou niet zomaar op je woord te geloven.

Zo toont Barco de verschillende oplossingen aan de hand van vier demo-pods in hun experience center.

Barco experience

3. Opleiding

Neem je als snel groeiend bedrijf regelmatig nieuwe medewerkers aan? Of ben je actief in een technische sector en organiseer je regelmatig interne opleidingen? Geen betere plaats dan het experience center om jouw trainingen te organiseren.

Het ConXioN Experience Center is daar een perfect voorbeeld van, er vinden regelmatig interne of externe opleidingen plaats.

Experience center conxion

Meer weten over experience centers?

Contacteer ons gerust vrijblijvend voor meer info, we denken graag met je mee.

Deze website maakt gebruik van cookies

Stel hieronder uw voorkeuren in. Meer info vindt u terug in onze privacy policy.